[XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Release and comment on game extractors and other tools here.

Moderators: Dazzy, semory

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

[XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 1:06 am

Now with full XBox360 texture support plus stage geometry.
There are bones and weights but no auto-texture yet. A sample is included.

Ripper + Sample
Image

Instructions:

1. Rip game. There are a number of tools to do this.
2. I forget if this game uses CPK (someone told me they did), if they do, use QuickBMS's CPK script.
3. Make a backup copy of your game and copy game files from the media directory to another directory.
4. Place ripper.exe and Unbundler.exe*** inside the media directory.
5. Run ripper.exe.
6. Come back maybe a half-hour later.
7. A few useless GUI textures may cause errors, just say OK or whatever and it will continue.
8. When done, you will see lots of files.
9. SMC files are intermediate model files for which you can load into Blender 2.49b using the included smcimport.py Blender script.

*** This game uses XBox360 XPR textures. You must either have Unbundler.exe (from the XBox360 SDK) or you can also use Noesis on the XPR files.

Notes:

Some models have UV maps with only a couple dots in it. These are for an outer skin and the textures for these skins are some kind of semi-transparent effects texture. Not sure WTF to do with them but the geometry is there and for the dog sample (the one Raiden meets just before he meets Mistral), I just deleted it.

Porter
User avatar
Posts: 2412
Joined: Sun Aug 19, 2012 2:27 pm
Location: Earth circa 1999
Custom Rank: JOSHAUAGES v2.0

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby thePWA » Sun Apr 14, 2013 1:34 am

Snake...Snake...SNAKE!!!

Wait. Wrong game? LOL Time to buy the game LOL
Stop! Waitaminute! Fill mah cup with some liquor in it!

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 1:38 am

the facepunch people should probably be a little happier now cuz they've been asking me to finish up getting the XBox textures. btw roxas, that doogie is the sample so if you want to port it it's there. The tail was very hard to pose, I have no idea how you guys pose this kind of stuff in XNALara without any sort of IK lol.

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 12:06 pm

oh shit i forgot to change the search path. dont run program. will get wildcard path error. will fix when i get home.

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 2:20 pm

first post updated with new link. accidentally forgot to delete hard-coded scan directory.

Moderator
User avatar
Posts: 6071
Joined: Sat Aug 18, 2012 6:10 am
Custom Rank: w

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby Love2Raid » Sun Apr 14, 2013 2:46 pm

Awesome, thanks. :D

Is the texture quality the only difference between the PS3 samples you gave us and the 360 models? I don't really want to start over, lol. :oops:
Image
Waiting for DJMax Respect... :please:

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 3:00 pm

yeah, only the textures are different, if you want, i'll send you sam's higher resolution textures (they are not that much higher rez though).

Moderator
User avatar
Posts: 6071
Joined: Sat Aug 18, 2012 6:10 am
Custom Rank: w

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby Love2Raid » Sun Apr 14, 2013 3:06 pm

Great to hear, big relief hahaha. :D

If you could do that, I would really appreciate it! :please:
Image
Waiting for DJMax Respect... :please:

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Sun Apr 14, 2013 4:55 pm

oh, i misspelled the filename, link fixed :LOL:
sweet jesus i am full of little bumbles today

Site Admin
User avatar
Posts: 7653
Joined: Sat Aug 04, 2012 7:38 pm
Location: Torrance, CA
Custom Rank: Kitty pu tu tu lay!

Re: [XBox 360] Metal Gear Rising Revengeance

Postby semory » Mon Apr 15, 2013 10:15 am

note, ripper does delete dat and dtt files, so make copy of files before you run. reason is because dat files and other files can also contain more dat and dtt files, which complicates batch processing.

Next

Return to Releases

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests